Länge sen

Men livet består ju mest av jobb och nu har ju snön legat tung så hundträningen har inte alls lockat. Vi har varit duktiga och promenerat tills i måndags då jag var klantig på jobbet och tappade ca 30 kg på foten. Vi har skyddsskor men de skyddar enbart tårna och de första tre dagarna så haltade jag runt medan nu har jag faktiskt kunnat ta på mig skorna smärtfritt. 
 
Idag var vi iväg och tränade sök med brukshundklubben, vi har ju lyxen att ha en öppen sökgrupp varje helg och då jag inte har något lördagsjobb framöver är ingen gladare än jag. Vi försöker bygga upp peppen och attityden samt självförtroendet nu med fördröjda figgar (eller ja, han får se när de går ut, vi går iväg och kommer tillbaka och skickar på minnesbilder). Han hade toppenattityd och när han var som gladast så slutade vi för att behålla den fina känslan! 
Efteråt släppte vi ihop en aussie shep, en corgi, en acd och så Skoj för promenad och hundlek i skogen, dock inte där rutan varit, och jag blir alltid lika imponerad när det bara är att släppa ihop hundar och det bara fungerar! 
 
Imorgon väntar 13 timmar jobb och det finns inga jag saknar som mina småpojkar då.
 
 
Kommentera inlägget här: