Jag tränar inte bara hund

eller just nu har jag inte tränat hund på länge eftersom jag jobbat så mycket som jag gjort. Men det här inlägget är om min allra första tårta jag någonsin bakat. 
 
 
 
Recept medföljer nedan: 
 

Bottnarna är tre lika med tre ägg, socker och mjöl/potatismjöl/kakao/bakpulver i varsitt glas. Springformen i form av ett hjärta var 20 cm i diameter för den som undrar

Som fyllning har jag nederst dumlefluff och överst persikofluff (det som ser lite grönt ut på bilden) efter detta recept:http://www.elinsbakficka.se/2014/09/07/fluff-smalt-godis/

Som spackel och täckning är det en marängsmörkräm med dulche de leche och en nypa salt. Jag kör alltid med heavenly cupcakes recept (http://heavenlycupcake.se/steg-for-steg-swiss-meringue-but…/) och tillsätter smaksättare efter eget tycke och smak, i det här fallet en halv burk av karamelliserad mjölk. Jag gjorde på fyra ägg men det räckte precis så för en större rekommenderar jag fler.

Som "spegel" har jag gjort chokladganache på ca 100 gr chokladknappar, en dl grädde och en nypa smör där jag kokat upp grädden, hällt den över chokladen och smöret så de fått smälta ihop till en chokladsås och innan jag spritsat men efter jag spacklat lagt på locket av tårtan. Godishjärtarna är köpta färdiga på en godisaffär.

 

-------

 

Pojkarna mår bra, de har enbart fått leva på promenader då jag jobbat jämtjämtjämt men nu verkar det klarna för sökträningar och dylikt. Dock var vi i Kungsörs hundarena för bara någon vecka sen och då jag speedat ut beardisen så skötte han sig faktiskt galant och i början av april åker vi upp till Gävle för att träna hund tillsammans med andra beardismänniskor vilket ska bli superroligt. Jag och Skoj ska lämna Skrotten hemma och umgås och trots att vi kommer sakna den där odrägliga terriern så kommer vi nog båda sakna honom.

Annars trivs han prima i sin nya frisyr, har blivit mycket gosigare och jag tror verkligen att han mår bättre. Ett bra val, även om jag gillar fluffet mer.. :(

 

 

Kommentera inlägget här: