En badande beardis och en rådjurskollision

I måndags på väg hem från jobbet, jag jobbar kvällar och åker hem ganska sent på en landsväg där hastigheten är 70-80 km/hm, hoppade ett rådjur upp mitt framför min bil och orsakade en kollision. Jag hade ingen chans att stanna eller se den då den måste hoppat upp från ett dike utan körde rakt på den. Rådjuret dog, som tur var, direkt och jag ringde 112 för att meddela. Fick prata med en polisman som tog uppgifter innan han rådde mig att åka hem. Jag själv klarade mig med blåmärken och en öm axel efter säkerhetsbältet (tacka gud för det dock!) och bilen ska in och kollas imorgon. 
 
Eftersom jag är blåmärkt och öm så tog jag med mig Skoj till Steningebadet för att han skulle få leka av sig. Vi övade på att hämta pinnar i vattnet och lekte på den ödsliga stranden. Han är ganska duktig på att leka själv så jag tror han hade en rolig stund där, i det mulna vädret och den ensamma stranden. 
 
 
Kommentera inlägget här: